sâmbătă, 8 iunie 2013

Recenzie #21: "Fata de hârtie" de Guillaume Musso

Editura: All
pagini: 336
format: 13x20cm
anul apariţiei: 2010
copertă: paperback
titlul original: La fille de papier

    E destul de greu să găseşti o carte care să-ţi acapareze atenţia în aşa fel încât să nu o poţi lăsa din mână până o termini.
    Chiar dacă această carte pare fantasy, pot să vă spun cu mâna pe inimă că e doar un roman de dragoste. Şi eu am crezut la început că aparţine genului fantasy, mai ales datorită temei cu "fata căzută dintr-o carte", dar e doar o mască foarte bine construită de autor, pentru a nu ne da seama de "farsa" la care a fost victimă scriitorul Tom Boyd, protagonistul.
    Autorul a reuşit foarte bine să transmită trăirile personajelor, mai ales prin descrieri. Personajele, în special Tom, evoluează foarte mult (în cazul său, renunţă la droguri şi îşi întâlneşte adevărata iubire).
    Prin paginile cărţii, călătorim în Mexic, Paris, Roma, New York, Coreea, şi ne dăm seama că o simplă carte poate schimba viaţa omului.
    Sub masca unei poveşti drăguţe, optimiste şi plină de speranţă se ascund umbrele întunecate ale trecutului şi drame neaşteptate. Romanul capătă nuanţe de thriller, dar nu lipsesc nici momentele sensibile.

     Finalul romanului este cel care stârneşte cititorului cele mai multe emoţii. Autorul l-a clădit în aşa fel încât într-un moment plângi, iar în următorul râzi în hohote.
    Dacă toate cărţile lui Guillaume Musso sunt la fel de bine realizate ca Fata de hârtie, atunci nu mă voi abţine să cheltui oricâţi bani e nevoie pe romanele sale.

Citat:
Unele persoane puteau să facă asta: să-şi reia viaţa de la capăt. Eu unul nu ştiam decât să o continui pe a mea. ~ Tom Boyd

Nota mea: 5+ / 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu